2016-11-17 15:43:45

Radionice Udruge SUMSI

Hrvatski Savez Udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI organizira u našoj školi radionice u svrhu promicanja i poboljšanja obrazovanja, integracije i sveukupnog života osoba s invaliditetom. Radionice su namijenjene djeci od 5. do 8. razreda jer toj dobi ona najviše usvajaju nove metode, vještine i znanja; njihova koncentracija dovoljno je razvijena za spomenuti način učenja, te su djeca u toj dobi bez razvijenih vlastitih ili naučenih predrasuda. Više informacija je u nastavku.

RASPORED ODRŽAVANJA RADIONICA U NAŠOJ ŠKOLI :
  5.razredi:
22.11. (UTORAK) u 17.32 (5.sat)
  7.razredi:
22.11. (utorak) u 18.25 (6.sat).

Hrvatski Savez Udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI djeluje od 2009. godine. Savez je do sada proveo niz aktivnosti i projekata kao što su: organizacija i održavanje tematske sjednice s temom visokog obrazovanja osoba s invaliditetom pri Saborskom Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu; pokretanje radio emisije „Hodalica“ na Radio Studentu - jedine emisije koja govori o mogućnostima i aktivnostima mladih s invaliditetom; u suradnji s HZZom provedeno je istraživanje i projekt "Povezivanje iskustva mladih s invaliditetom na razini i gradova"; na redovnoj skupštini, 23. svibnja 2012., osnovao se Odbor za studente s invaliditetom na nacionalnoj razini, koji aktivno i kontinuirano djeluje. Savez uz financijsku podršku grada Zagreba i Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta posljednjih šest godina provodi program "Iskustvom i znanjem do jednakosti" kroz koji vrši edukacije o invaliditetu u školama, a od toga šest godina u suradnji s Gradom Zagrebom, a pet godine s MZOS-om.

Savez SUMSI je od 2011. godine kroz program Iskustvom i znanjem do jednakosti održao 120 predavanja u 62 škole.

Činjenica je da bez obzira na to što djeca s poteškoćama u razvoju polaze redovno obrazovanje, ista nužno ne postižu integraciju, uključivanje i socijalizaciju. Ishod toga je gotovo uvijek takozvana getoizacija, to jest izdvajanje osoba s invaliditetom u zasebne skupine i djelovanje u neintegriranim uvjetima. Takvom načinu života prethode odgoj, prve godine života, okolina i obrazovanje. Prema našem dosadašnjem iskustvu, puno možemo napraviti ukoliko u dio procesa integracije djece s oštećenjem i/ili osoba s invaliditetom uključimo i njihove osnovnoškolske vršnjake i učitelje, a posebice je važno uz veće gradove uključiti i manja geografska, ruralna područja koja nemaju priliku stalnih stručno– iskustvenih edukacijskih sadržaja u ovim specifičnim segmentima obrazovanja. Stoga smo se, poučeni dosadašnjim iskustvom, odlučili za iskustvene radionice za učenike redovnih škola, u kojima svojim invaliditetom i stručnim znanjem prikazujemo život ljudi s određenom vrstom invaliditeta, a osim toga izravno dajemo odgovore na pitanja koja često ostaju neodgovorena kada se radi o edukatorima/osobama bez invaliditeta.

Odgovori na pitanja samih osoba s invaliditetom su puno izravnija, bez obzira na njihovu težinu. Zato ćemo, kao i svake godine, u provedbi radionica za učenike poticati sama pitanja učenika, a tu će nam uvelike pomoći vlastito iskustvo i stručno znanje, te iskustvo provođenja takvih i srodnih edukacijskih projekata. Tematika cjelokupnog projekta je promicanje i poboljšanje obrazovanja, integracije i sveukupnog života osoba s invaliditetom kroz edukacijske radionice po obrazovnim ustanovama i to za djecu od 5. do 8. razreda jer toj dobi djeca najviše usvajaju nove metode, vještine i znanja; njihova koncentracija dovoljno je razvijena za spomenuti način učenja, te su djeca u toj dobi bez razvijenih vlastitih ili naučenih predrasuda.

Kod realiziranja radionica za djecu osnovnih škola, već po ustaljenom načinu rada u trajanju od 45 minuta, sudionicima radionice približit ćemo, te uz verbalnu komunikaciju i pokazivanje različitih materijala za osobe s invaliditetom te različitih metoda obavljanja svakodnevnih aktivnosti, učiti o specifičnostima na koje osobe s invaliditetom nailaze.

Uz poseban naglasak na normalan život osoba suočenih s invaliditetom, na kraju radionice doći ćemo do krajnjeg cilja; prihvaćanje načina življenja te integracija samih osoba s invaliditetom u društvenu zajednicu. Tako ćemo kroz 45 minuta obuhvatiti područja:

A. Općeg (verbalnog ) dijela pojma, problematike i značenja invaliditeta, prava i obveza osoba s invaliditetom, educiranje o načinima na koje osobe s invaliditetom funkcioniraju (učenje, kretanje, društveni život i hobi, specijalna informatička podrška), te isticanje jednakosti i uvažavanje različitosti;

B. Praktičnog dijela: pokazivanje tehnika i načina vođenja slijepih osoba, asistencije osobama s tjelesnim invaliditetom pri svladavanju arhitektonskih barijera, načini prilaženja i komunikacije s osobama s invaliditetom i pokazivanje specijalnih pomagala te

C. U posljednji segment radionice uvrstiti ćemo prostor za pitanja i potrebe učenika, vezane uz samu tematiku. Kroz verbalnu komunikaciju, pokazivanje pomagala, materijala i ostalih sredstava za svakodnevno funkcioniranje osoba s invaliditetom, iznošenje vlastitih iskustava, te praktično pokazivanje najučestalijih potreba a ujedno i pogrešaka interakcije osoba s invaliditetom i onih bez (potencijalnih pružatelja pomoći) poticati ćemo sudionike projekta na prirodan odnos prema osobama s invaliditetom u svakodnevnim životnim situacijama.

 

Također ćemo po potrebi nastavnike/ce educirati i savjetovati na koji način što lakše i uspješnije stvoriti ugodnu atmosferu u razredu i učenike koji posjeduju određeni invaliditet učiniti jednakima s onim učenicima bez invaliditeta, budući prije i nakon samog predavanja imamo prijeme kod suradnika iz škola.

 


Osnovna škola "Bukovac" Zagreb